Šta je jod?

Jod je element u tragovima. Elementi u tragovima se tako nazivaju jer su čak i male količine – mali tragovi ovih elemenata – dovoljni za telo. Telo ne može samo da proizvodi jod i može skladištiti samo veoma male količine. Stoga je važno da redovno konzumirate hranu koja sadrži ovaj element u tragovima.

Koja je uloga joda?

Našem telu je potreban jod za proizvodnju tiroidnih hormona, koji regulišu brojne metaboličke procese u telu i koji su stoga od ključnog značaja za naš fizički i mentalni razvoj. Morate biti pažljivi da telo ne primi previše ili premalo joda, jer manjak ili prekomerna količina joda mogu biti štetni po zdravlje.

Koja hrana sadrži jod?

Jod se uglavnom nalazi u našim okeanima. Iz tog razloga morski plodovi imaju naročito visoke količine joda. Naša zemljišta, sa druge strane, sadrže male količine joda.

Odojčadi i mladoj deci je potrebno 70 µg joda dnevno. Preporučeni dnevni unos za adolescente i odrasle je približno 200 µg joda. Kako bismo ispunili naše potrebe za jodom, ribu treba konzumirati jednom ili dvaput nedeljno. Mlečni proizvodi i jaja su takođe dobri izvori joda. Takođe se preporučuje upotreba jodirane soli. Trudnice i dojilje treba da obrate naročitu pažnju na uravnoteženu ishranu i dovoljne zalihe joda.

Otkrijte druge gradivne elemente:

Plan ishrane bebe

Čime treba da je hranim, kada treba da je hranim i koji proizvodi su potrebni mom detetu? Naš Bebivita plan ishrane vam pokazuje tačno šta vam je potrebno.

Kliknite ovde za plan ishrane