Šta je kalcijum?

Kalcijum je mineral. Minerali su neorganske hranljive materije. Sa obzirom na to da su našem telu potrebne velike količine kalcijuma, on se kategoriše kao makroelement. Međutim, telo ne može samo da proizvodi kalcijum. Stoga, mora ga apsorbovati iz hrane koju unosimo. Kalcijum je najzastupljeniji element u telu u pogledu kvantiteta. Gotovo 100% kalcijuma se nalazi u kostima i zubima.

Koja je uloga kalcijuma?

Kalcijum održava naše kosti i zube zdravim. Istovremeno, kosti služe kao rezerve kalcijuma. Kalcijum takođe učestvuje u metabolizmu koji daje energiju, deobi ćelija i aktivaciji procesa koagulacije. Sa obzirom na to da krv sadrži samo 1% kalcijuma u telu, održavanje stabilnog nivoa kalcijuma je od naročite važnosti.

Kalcijum stabilizuje ćelijske membrane i učestvuje u prenosu signala u ćelijama i u prenošenju stimulansa u nervnom sistemu (npr. stimulansa sluha, vida, dodira) i u mišićima.

Koja hrana sadrži kalcijum?

Mleko i mlečni proizvodi sadrže mnogo kalcijuma, ali voće i povrće poput banana, brokolija, kelja i rukole i dobri su izvori kalcijuma. Vitamin D dodatno pospešuje apsorpciju kalcijuma.

Deci, koja i dalje rastu, generalno je potrebno više kalcijuma dnevno nego odraslima. Iz tog razloga je naročito važno da se deci redovno obezbeđuje hrana koja sadrži kalcijum. Međutim, i premalo i previše kalcijuma može uticati na njihovo zdravlje.

Otkrijte druge gradivne elemente:

Plan ishrane bebe

Čime treba da je hranim, kada treba da je hranim i koji proizvodi su potrebni mom detetu? Naš Bebivita plan ishrane vam pokazuje tačno šta vam je potrebno.

Kliknite ovde za plan ishrane