Kalcijum je najzastupljeniji mineral u organizmu. 99% se nalazi u kostima i zubima, neophodan je za njihovu izgradnju, učestvuje u zgrušavanju krvi, prenosu nervnih impulsa, kontrakciji mišića. Najbolji izvor kalcijuma za dojenče je svakako majčino mleko čiji je sastav za razliku od kravljeg mleka u potpunosti prilagođen razvoju bebe. Ukoliko majka nije u mogućnosti da doji ili nema dovoljno mleka, jedina kvalitetna zamena je dojenačka mlečna kaša koja je svojim sastavom prilagođena sastavu majčinog mleka, kao i nutritivnim i energetskim potrebama dečjeg organizma.

Nedostatak kalcijuma u ranom detinjstvu može dovesti do rahitisa. Preporučeni dnevni unos kalcijuma za dojenčad do godinu dana je 400-600 mg. Za dobro iskorišćavanje kalcijuma iz hrane, potreban je vitamin D, bez vitamina D telo apsorbuje samo 15 % kalcijuma unešenog u organizam, a ostatak se odmah izlučuje kroz bubrege i creva.  Vitamin D se stvara u koži pri direktnom izlaganju sunčevoj svetlosti. Proizvedena količina zavisi od doba dana, godišnjeg doba, geografskoj širini i pigmentaciji kože. Kako bi se zadovoljile potrebe tela za vitaminom D, obično je dovoljno izložiti ruke i lice suncu na 10-15 minuta, dva do tri puta nedeljno.
 

Prirodni izvori kalcijuma su: mleko i mlečni proizvodi, lisnato i zeleno povrće, soja, ovas, susam, pasulj, orasi, bademi, suve šljive, banane, jestive kosti iz konzervirane ribe…